Test servr 9.8

11.05.2015 14:15
Test server 9.8: Co se na nás valí?
 
 
 
 
 
Byl spuštěn test server 9.8. Tentokrát nepřináší tolik nových strojů, jako minule, ale kromě obligátní nálože nových HD modelů (včetně populárního IS-3) a řady dalších drobností, jsou tu tentokrát velmi zajímavé věci. Zejména nový herní mód, rozdělení herního klienta na dvě verze, změny v osobních misích a poměrně výrazné úpravy map. Skoro bych řekl, že tentokrát se po dlouhé době opravdu vyplatí si testovací klient stáhnout.
 
 
 
Seznam změn:
- nový herní mód: Nadvláda
- přidány nové stuhy
- vylepšení osobních misí (detailní informace později)
- opevnění: bitvy na VIII. úrovni
- SD / HD klient
- série buffů a nerfů
- úpravy map (zatím jsem identifikoval změny na mapách Westfield, Pouštní řeka, Letiště, Karélie a Siegfriedova linie)
- osobní bonusy
 
Co na test serveru ještě není, ale snad by mělo být v dalších iteracích:
 
- nové HD modely (některé nyní chybí)
- výměna VK4502B za Mäuschen
 
Hodnocení testu aktualizace 9.8:
Velmi příjemně překvapil zejména herní mód Nadvláda. Graficky i herně vypadá, že je zmáknutý na jedničku. Jedinou velkou otázkou je, jestli bude možné formovat vlastní týmy, nebo jestli to bude ryzí random. Pokud by to byl random, šlo by o zbytečně zmařenou šanci, většina hráčů nechápe základní principy ani na současném randomu, natož aby chápali složitější herní módy. Kvalitní zábava to bude, pokud bude možné jezdit s kamarády z klanu, nebo prostě s týmem, který si složíte, pak to bude fantastická věc. HD modely vypadají hezky, například IS-3 vypadá docela jinak, než ve své SD podobě.
 
Druhou věcí, která vůbec překvapila tím, že ve hře je, protože o ní zatím nebylo nikde ani písmenko, jsou jakési osobní bonusy. Pokud hrajete mód Opevnění, jistě znáte bonusy, které je možné díky vystavěným budovám pouštět. Bonusy na kredity, na XP, a tak dále. Nyní to vypadá, že něco podobného bude mít hráč i sám pro sebe, přičemž zdroje pro tyto bonusy bude získávat v módu Nadvláda. Zatím nevíme nic bližšího, snad bude brzy vydána nějaká oficiální informace.
 
Co příjemně překvapilo je také možnost stahovat SD/HD klienta, rozdíl několika GB, které nestáhnete, je znát. Pevně věřím, že bude možné v budoucnu stahovat i ultra HD textury, jako to bylo možné dříve. Storm nedávno něco takového naznačoval.
 
Stužky v bitvě 
 
Stejně jako v Xbox verzi se vám nyní už i přímo v bitvě ukazuje, jakou akci jste právě provedli. Zobrazí se vám jakási malá medaile, resp. stužka a ukáže vám, že jste právě naspotili nepřítele, že jste svým kolegům v týmu dali možnost díky svému spotu udělit DMG, nebo že jste DMG udělili sami. Ve War Thunder vám to přímo v bitvě ukazuje, kolik za to dostanete XP a kolik kreditů, zde jsou to však pouze ty stužky. Vypadá to sice zajímavě, ale je to zjevně pouze prvek, kterým se mají začátečníci učit, co je důležité, proto věřím, že nám, zkušenějším hráčům, to půjde vypnout.
 
 
 
HD/SD klient
 
Při instalaci hry se vás instalační program zeptá, jestli chcete stahovat data pro SD verzi nebo pro HD verzi. Rozdíl je ten, že nemusíte tahat větší textury ve vysokém rozlišení (tedy ty současné), které by váš počítač třeba nezvládl. WG má od začátku problém s tím, že dělá hru pro dvě velmi odlišná prostředí, pro západ (EU a NA servery), kde se hraje většinou na kvalitních počítačích a pro RU server, kde naopak hraje spousta lidí stále na slabých strojích. Nutnost udržet hru dostatečně graficky atraktivní pro první skupinu, ale zároveň výkonově zvládnutelnou pro druhou, dělala WG potíže a vědělo se, že se to bude muset dříve nebo později řešit. Rozdělení klienta je prvním krokem, další budou jistě následovat. Klient lze kdykoli změnit v launcheru. Hra pak buďto smaže přebytečná, nebo dostahuje a doinstaluje chybějící data.